Çernigiv

Ukraine Hotel

29.05.2018 Salı

Öğlen geldik nehir kenarındaki kaleyi dolaştık. Şehir merkezine geçtik şaşırdık. Sovyet döneminden kalma büyük meydanlar büyük parklar. Direk ukrayna hotele geçtik 3 yıldız 5 yıldız konforunda. Geceliği 700 grivni ( 110 tl ). Gece güzel rahat bir uyku uyuduk. Çocuklar 3 gündür duş almamışlardi burada hava sicakligi +32 dereceye çıktı.

Sabah dinlenmiş olarak kalktık. Çernigiv araştırırken çok soylu bir yer olduğunu iskit türklerinin bu bölgede yaşamış olduğunu okuduk. Alışveriş merkezi gördük adı hollywood bu bölgenin en büyüğü en güzeli. Görülmesi gereken bir yer her marka mevcut. Bizde burayı gezdik çocuklara ve kendimize alışveriş yaptık. Fiyatları makul. Market alışveriş yaptık günlük 10 şişe 0.5 mg su içiyoruz. Büyük bir market herşey vardı çin pirinci, Azerbeycan çayı, İranin siyah pirinci, yunan zeytini ,italyan zeytin yağı bir çok ithal ürün var. Ekmekleri marketin fırınında yapiliyor çok çeşitli ekmek, pasta, börek yapiyorlar. Turkiyede çok çeşitli ekmekler denedik her ilden fakat burada ki çeşiti ve lezzeti farkli tattik.Alışverişten sonra otelin yanındaki berbere geçtik oğlum ve babamız saç trası oldular. Beraberlerin hepsi kadın ve erkeklerden daha Yetenekli ler makası kullanmalarindan belliki hepsi profesyoneller. Kişi başı 60 grivni. 50 grivni de bahşiş verdik gene ucuz.

31.05.2018 Perşembe

Ukrayna hotel de 2 gün kaldıktan sonra rezervasyonu uzatmak istedik hotel dolu olduğu için çıkış yaptık. İnternet ten kiralık daire bakmaya karar verdik. Adrese vardık fakat kiralık daire kalmamış. Apartman görevlisi bayan bir emlakciyi aradı beyefendi 10 dakkika sonra geldi. Kendisine 5 günlük kiralık daire aradığımızı söyledik tesadüf şehir merkezinde ukrayna hotel in yanında birinci katta 1+1 daireyi gösterdi temiz,beyaz eşyalı düzenli bir daire 5 günlük tuttuk 2.625 grivni (375 tl) .Biz dil bilmediğimizden hiç bir şey konuşmadan parayı verdik anahtarı aldık. Daireyi kiralayan molex apartments firmanın sahibinin adi max telefonu.+389 063 2957779 Çernigive gelenler daire için max arayabilirler dil bilmek zorunda değiller. Akşam 19.30 da apartmanın bahçesinde devriye gezen 3 polise rastladık aracımizı burada bırakacağız güvenlimi diye sorduk kesinlikle bırakmayın güvenli değil dedi. Koskoca binada 2 araç vardı binanın kapısının önünde. Otopark bulmak için çıktık bir taksiciyi çevirdik adı saşa efendi bir adam. Önümüze geçti 1 km ilerideki bir otelin otoparkina götürdü. Aracımızı zorla 25 grivni ödeyerek parka bıraktık. Park ful doluydu. Tekrar taksiye bindik 20 grivni ödedik ( 1tl.7 grivni) eve geldik. İnternet ten okuduğumuz en güvensiz şehir Çernigiv polislerle bizzat tasdiklettik ve üzüldük. Burası insanları ve şehiri çok güzel demekki birkaç haydutun yaptığı işler. Allah bizi ve sevenlerimizi kötü niyetli insanlarla sınamasın.

01.06.2018 Cuma

Herkese hayırlı cumalar. Bizim için hayırlı ve güzel bir cuma oldu. Sabah 09.30 da kalktık parkcidan 10 da alacağımıza söz verdiğimiz için 1.1 km yürüdük arabamızı sağa salim aldık. Evdeki ilk günümüz kahvaltımızı yaptık. St. Anthony of Kyiv Caves of the Holy Trinity Monastery Bu manastırin altı tünellerle kaplı bu tünellerdeki küçük odalarda insan kemikleri ve mezarlar var. Duvarlarda resimleri asılı din adamlarının mezarları olsa gerek. O dönemin olanaklarıyla gayet güzel yapılmış. Ormanın içerisinde bir yer üste çıktığımızda Alman zalimliğini anlatan bir dikili taş 1941 ve 1945 harbi bir sönmeyen ateş ve mifer. Bütün ukrayna ve Belarusu köy köy dolaştık heryerde Almanların 1941 ve 1945 de bu bölgeye verdiği zararları ve zalimliği gördük unutturmamak için heryere her meydana anıt taşlar ve sönmeyen ateşleri yakmışlar.

Çokta iyi yapmışlar tarih insanlık almanlari affetmeyecek. Ecdadımız la birkere daha gurur duyduk gittimiz heryere medeniyet hak insanlık götürdük halada öyleyiz ..zalimle zulmetmedik mazlumun yanında olduk ..

Çocuklarımızın karnı açıktı iyi et yapabilen bir restoran bakmak için meydana geldik. Meydandaki tarihi Popudrenka Garden Square Devlet tiyatro binasi https://g.co/kgs/DRhfCM . Önünden geçerken resmini çekmek istedik kapısı açıktı içeriye girip bakmak istedik. İçeride bizi bir sürpriz bekliyordu burası tahmini 150 200 yıllık orijinal kalmış devlet tiyatrosu. Sürprizin en güzeli içerideki görevli kadının iyi derecede türkçe konuşmasıydi çok sevindik adı anjela. . Resim cekebilirmiyiz diye sorduk burası devlet tiyatrosu aslında açık değil sizin için açabilirim diyerek bize jest yaptı. akşam 18.00 oyuna davet etti. (Bilabedel).Kendisi ukraynali tahsilini Türkiye’de yapmış. Bizi gördüğüne sevindi bizde onunla tanıştığımıza sevindik kendisine çok teşekkür ettik.oyun Rusça müzikli bir oyundu yarım saat segretik çocukların uykusu gelince çıktık. Anjela hanıma çok teşekkür ettik onun tavsiye ettiği restorana gittik kendisinide davet ettik çalıştığını söyledi telefonlarımızı aldık. Kendisi turkiye ye gelirse bir evi var bilmesini isteriz.

Senator restorana geçtik gayet lüks ve güzel bir restorand,dana etli borç çorbası, bir porsiyon biftek, bir porsiyon kebap fakat değişik kendilerine göre dana eti kıymasına çeşitli baharatları karıştırarak uzun küp şeklinde kizartmislar lezzetli,iki tabak patates,bir buçuk litre limondan yapılmış limonata,iki kahve bir su hesap 600 grivni ( 80 tl. ) bu kadar lüks ve leziz yemekleri olan restorand da ucuz fiyatları.

Senator
0462 675 902

Çıktık aracımız için park yeri bulmamız gerekiyor. Ukrayna hotel in parkına geldik. 25 grivni verdik. Rica ile 1 geceliğine park ettik.

02.06.2018 Cumartesi

Herkese günaydın an itibariyle Çernigiv deyiz. Buraya baya alıştık aşağı yukarı her yerini biliyoruz. Çernigiv de gezilecek görülecek heryeri gördük pazartesi yola çıkacağız. Evimizinde günü dolmuş oluyor.Rusya vizemizin başlamasınada 6 gün kaldi.

Aracımızın 10.000 bakımı geldi en son Tem oto Suat ve Serkan ustalar yağ filtresini değiştirip son kontrollerini yaparak yedek parçalarınida tedarik ettiler. Ogunden bugüne 30 gün oldu. 10.000 km tamamladık aracın bakımı geldi. Toyota servisine gittik.

Тойота центр
М01, Chernihiv, Chernihivs’ka oblast, 14000
0462 600 300

Yağını değiştirmek istedik.yag filtresinin olmadığını söylediler. Yanımızdaki yağ filtresini verdik. 7 kg. Orijinal 5w30 toyotanin yagini koydular. Akıllı adamların çalıştığı bir servis 1500 grivni ödedik.(214 tl.) Düşüncemiz aslında moskova da değiştirmekti ve oradan 12.500 km vladivostok yapmaktı moskova da uğraşmak istemedik.

Buradan sonraki rotamız ayın 10 da ukraynanin bachivsk sınır kapısından Rusya etabına başlayacağız. Yönümüz Belarus sınırlarına yakın geçerek asyanin Avrupa sınır kapısı sayılan 1462 km menzil St. Petersburk sonrasını zaten biliyorsunuz moskova vladivostok feribotla güney kore ve Japonya an itibariyle rotamız bu. Sonrası Pamir highway, Türk cumhuriyetleri, inebilirsek Hindistan, Pakistan. Tabi şunuda çok iyi biliyoruz planları da tuzakları da Allah yapar Allah bozar. Allahın izni ile insallah.

Tuttuğumuz evi temizlemek için sivetlana adında bir bayan geldi. 1 saate temizledi çarşaflari değiştirdi ve gitti. Evi kiraladigimiz firmaya teşekkür ediyoruz.