Çita
Zabaykalskiy Krayı

01.07.2018 Pazar

Saat 17.00 geldik birkaç otele baktık fakat yer bulamadık. Alışveriş merkezine geçerek eksiklerimizi tedarik ettik. Hemen yanındaki benzinlige aracımızı çektik cadırimizi açtık. Sabah Yakuts doğru yola çıkacağız 2.090 km. Burada saha turkleri yaşiyorlar onlara bir merhaba diyeceğiz yakuts dünya’nın en soğuk yeri sebze yetişmediği için sadece et yiyorlarmiş. Oradan magada na geçeceğiz gulag kampları kolima yolu bilinen adı kemik yolu beşmilyon insanın öldüğü fakat rus tarihçilerinin onbeşmilyon insanın öldüğünü söylüyorlar bu yolun yapımında.

Sabah yağmurla uyandık hemen toparlanıp çıktık. Yollar gayet güzel asvalt çita dan sonra yol yok diyenler ya bilmeden söylediler yada on sene öncesini söylediler asvalt yoldan gidiyoruz. Benzerlikler yüz km aralıklarla olmaya başladı yedek tanklarimiz var doldurduk elli lt. toplam yakıt tankimiz var 20+20+10=50 lt. Bazı istasyonların resmini çektik seksen yüz yıllık sayaclar var onlardan yakıt almadık yeni pompali istasyonlardan aldık lt ve fiyat uzerinde yazıyor diğerlerini anlamadığımız için almadık. İlkuts dan sonra sibiryanin uclarina dogru benzin fiyatları yedi sekiz ruble arttı. İlkuts kırk. Çita kirkyedi ruble.

Sabah tan beri şiddetli yağmur yağıyor gittikçe artmaya başladı seksen yüz km hızla hedefimize doğru gidiyoruz arabamız etkilenmiyor normal ağırlığı 2500 kg esyalarimizla beraber toplam 3200 kg ağırlığında. Şiddetli yağmur gökgürültüsü asvalt orman yolu saat gece yarısı güzel. Çita dan hedefe doğru yediyüzüncü km de gece 02.00 çoğunlukla küçük araçların park ettiği motel ve istasyon alanı bulduk benzinimizi doldurduk motel de yer yok önüne aracımızı çektik şiddeti yağmurdan dolayı çadırimizida açamıyoruz arabada uyuduk. Sabah 09:00 yağmur dinmiş yola çıktık. İki saat sonra park alanında mola verdik daha önce bahsetmiştik her park yerinde aracın altını kontrol etmek için rampalar var bizde araçımızın altını kontrol ettik. Kahvalti için yumurta haşladık zeytin peynir çilek kompostosu domates salatalık ve çay güzel kahvaltı yaptık. Park alanında yanimiza gelen Buryat lı çiftle sohbet ettik. Yakuts dan baykala gidiyorlarmiş yakuts yolunun bozuk olduğunu söylediler yaşayip göreceğiz.