Minsk
Beyaz Rusya

21.05.2018 Pazartesi

Kalacak yer bulmak için minsk e doğru gidiyoruz. Otoban cezasını da yedikten sonra.

Şehir merkezine giderken büyük bir alışveriş merkezi gördük (momo). Minsk de büyük alışveriş merkezleri ve bankalar hariçinde doviz bozan yok. Güzel dizayn edilmiş büyük alışveriş merkezi. Paramızı bozdurduk ruble aldık yemek yedik parkında bir süre bekledikten sonra orada cadır açmaya karar verdik.

Sabah saat. 07:00 de yağmurun sesiyle kalktık. Şehir merkezine doğru yola çıktık. İnternet ten günlük kiralık ev aradık çamaşırlarımızı yıkamak için. Bir kac adrese gitmemize rağmen bulamadık. Burada ev kiralamak için emlakcıya ulaşmak gerekiyor biz bulamadık.

Sputnik Hotel
Ulitsa Brilevskaya 2, Minsk, Beyaz Rusya
+375 17 220-36-19

Sputnik hotele yerleştik. 3 yıldızlı; 5 yıldız konforunda çalışanları güler yüzlü iyi niyetli temiz bir otel. Araç Park yeri güvenlikli. Fiyatı gecelik 57 $ kur bazında bakarsak ülkemizde dolar 4tl den 5tl çıkmış. Burada dolar ucuz. Gene oyunlar oynanıyor güzel memleketimin üzerinde.

3 gün konakladık. Çok iyi dinlendik çocuklar kuvetten çıkmadılar. Birikmiş çamaşırlarımızı yıkadık. Banyo kısmındaki kalorifer yanıyordu orada kuruttuk.

Minsk de gezilecek ve görülecek heryeri metro dahil olmak üzere gezdik. Burası şehir planlamacılığında örnek alınması gereken yerlerden biri. Gayet güzel bir şehir. Özellikle trafikte insanları eğitimli. Yayalar yaya geçitinden geçerken sagına soluna bakma ihtiyacı dahi duymuyorlar. Ağır vasita bile olsa yayaların önceliğinin farkında.

Del’finariy Nemo

Ulitsa Tashkentskaya 40, Minsk, Beyaz Rusya
+375 17 340-00-04

Yetenekli insanların ve hayvanların birlikte sundukları çok iyi bir gösteri izledik. Çocuklarımız için idealdi. Dünyanın neresinde olursa olsun seğredilmesi gereken gösteriler.

Aksam üstü otelimize döndük. Gün içinde minsk Tc Büyük Elçilikden ismini vermek istemeyen bir görevliye Belarus Rusya sınır kapısından aracımizla Rusya ya gecebilirmiyiz diye sorduk. Bilmediğini Rus Büyük Elçiliği arayıp soracağıni fakat sesinin renginden ne arıyorsun bizi git ne halin varsa gör tavrını hissettik. Cumhur Başkanımızın ben milletimin hizmetkariyim hizmet etmek için varım sözünü Minsk Büyük Elçilikde Türk milleti için çalışanlar Regisimizin sözünü yanlış anlamışlar. Yada anlamak istememişler. Eski Türkiye’de kalmışlar velhasıl. Reisin eli Birgün onlarada değecektir.

Belarus Rusya sınır geçişi (kara yolundan) sağlıklı bilgi alamadığımız için çocuklarla riske girmek istemedik. Belarus gomel sınır kapısından ukrayna ya geçmek için yola çıktık. Minsk ten kiev 636 km gösteriyor.

Akşam saat:19.30 da Belarus gomel sınır kapısına geldik. 20 araç vardı önümüzde fakat 3 saatte zor çıktık. Gümrük işlemleri çabuk bitti. Ukrayna sınırına doğru çıkış yaptık. Freeshop da 10 dakika durduk. 2 km sonra ukrayna sınıra yaklaştık aynı araç kuyruğuna girdik. Pasaportları kontrol etmek istedik gördükki kızımızın pasaportuna çıkış vizesi vurmayı unutmuş. Arkamizdaki araçtan müsaade isteyip geri Belarus kapısına döndük. 2 polis noktasına geldik. Oradaki polise durumu izah ettik ( vücut dili ile ) içeriye telefon açtı 3 dakika sonra işlemlerimizi yapan polis geldi pasaportu inceledi damgayı bastı. Tavrıyla üzgün olduğunu belli etti. Bir kere daha aferin Belarus sinir polisine. Pasaportlardaki giriş ve çıkış dalgaları çok önemli herkez dikkat etmeli. Tekrar ukrayna sinir kapısına döndük. Müsade istediğimiz aracın önüne geçtik. Gümrük kontrolüne girdik. Biraz uğraştırdi polis 15 dakika aracın içindeki yedek parçaları bahane etmek istedi. Sonra amiri geldi arkadaş aracı sola çek dedi baktı pasaportları verdi geçin dedi. Saat. 23.30 sınırdan kiev e doğru yola çıktık. Sabaha doğru yi bir istasyonda ( Vog ) cadırimizi açıp yattık.
Trade Union Palace of Culture

Kültür Merkezinin kapı kilitlerinin bariz bir şekilde kale kilit markasını gördük. Çok mutlu olduk.

Belarus minsk gezimizi 5 günle sonlandırdık.