Yakutsk
Yakutistan, Rusya

05.07.2018 Perşembe

Bu iskelenin adi Megino AldanSaat 18.30 da kumdan iskeleye yanaştık. Saat 20:00 de hareket edecek bir saat sürüyor. Karşı iskelenin Keskil

04.07.2018 Çarşamba

Sabah 05:00 kalktık hemen toparlandık yola çıkıyoruz 1.092 km yakuts. Egzozun arka kısmında bir sorun var park alanındaki rampaya çıkacağız . Saat 10.00 park alanında girdik kahvaltımızı yaptık çayımızı kahvemizi içtikten sonra egzosu telle bağladık iki saat uyuduk. Yol boyunca sekiz istasyon var beşi düzgün bu yola gelenler mutlaka yedek yakıtları olmalı çünkü istasyon aralığı 200 km buluyor. Motel yok kafe de çok yok bir kaç tane. Park alanları da var yol boyunca. Never dan Lena nehri kıyısındaki feribota kadar 300 km stabilize gerisi güzel asvalt yol. Yol çalışmaları ciddi bir şekilde devam ediyor. Ağaçları kesip yol açıyorlar orman içlerinde çok büyük şantiyeler var. Televizyonda gördüğümüz dev iş makineleri ve kamyonlar burada çalışıyorlar. Yolda önümüze çıktı şaşırdık resimlerini çektik. Yolda park alanına aksam yemeği içmek çektik saat 20.00 de bir süre sonra bir tır yanaştı parka. Şoför hemen seccadesini serip Akşam namazını kıldı. Sibiryanin ortasında namaz kılan birisini görmek hoşumuza gitti. Yanına gidip selam verdik kendisi Özbek olduğunu söyledi bizim türkiye’den aracımizla gelmemize şaşırdı. Tekrar yola devam ediyoruz.Aracımızın sol arka tekerinde yağ sızıntısı var yakuts da servise baktiracagiz. Yakutsa elli km kaldi saat gece 02:00 ve burada da hava kararmiyor farlar kapalı şekilde gidilebiliyoruz. Aynı St.Petersburg gibi. Yol boyunca vahşi at sürüleri var ve çoğu yeni doğum yapmış. Manday’dan lena nehrinin karşısı markha’ya yakuts geçmek için araç taşıyan orta oy nehir gemisine bindik Saat 05:45 de gemi hareket etti 07:00 yakuts vardi. Fiyatı 870 ruble ÷13= 66 tl.beraberinde bir yolcu. Gemiden indik şehri dolaştık telefoncu arıyoruz megafon hattımız çalışmıyor. Alışveriş merkezi halk pazarı parkına çektik saatin 09:00 olmasını bekliyoruz. Beklerler birkaç otele baktık fiyatlar ciddi şekilde yüksek bazılarıda doluydu. Magazanin önünde beklerken esmer bir adam arabayı inceledi yanimiza gelip selamünaleyküm türkmüsünüz dedi evet dedik bende Hazer Türkü yum dedi sohbet ettik. Rusyanin heryerinde Hazer Türkü kardeşlerimiz var çoğuda ticaretle uğraşıyorlar ve güzel türkçe konuşuyoruz onlarında bizimde hoşumuza gidiyor.Megafon dükkanı açıldı çalışan burasının özerk bölge olduğunu yeni hat almam gerektiğini maganda da başka hat almam gerektiğini söyledi ya biz anlatamadık yada kendisi anlamamazlıktan geldi çünkü uluslar arasında çalışıyor telefonlar. Diğer haklarımız çalışıyor mtc hattımızı taktik oda çekmiyor her yerde çekebilen hat megafon. Sorunu Magadana gittiğimizde çözeceğiz.İhtiyaçlarımızı tamamlamak için alışveriş merkezine geçtik. Park alanında bizim aracın aynısını kullanan bir adam gördük. Tamirci ye ihtiyacımız vardı kendisine toyota servisi sorduk elindeki paketi bıraktı yirmi dakkika bizimle ilgilendi parçacıyi ve tamirciyi WhatsApp dan konumlarını gönderdi teşekkür ederiz adı volvo. Önce vovonun söylediği parçacıya geçtik toyotanin tüm parçası var türkiye’den yarı yarıya daha ucuz iki tane ön amortisör orijinal japon sol arka tekerlek bilye yağ keçisi 6.000÷13=450tl

tamiraneye geçtik tamirciler sakha türkleri bizi görünce sevindiler bizde onları görünce sevindik. Dinledikleri şarkılar türkçe kelimelerle dolu biz türküz kardeşiz diyorlar. Aldığımız parçaları değiştirdiler egzosu muz problemliydi onuda yaptılar üç saat zaman geçirdik sohbet ettik. Arabamiza sakha sembolü bayrağı ve yazısını yapistiralim mi diye sordular bizde memnuniyetle dedik. Resimlerini çektik onlara teşekkür ediyoruz Türkluklerini unutmadiklari için arabamızı tamir ettikleri için. İşçilik bedeli olarak 4.000÷13=285tl ödedik iscilikte ucuz.

ehir merkezini dolastik burası eski ve gelişmemiş bir şehir bu kadar zengin yeraltı kaynaklarına sahip bir bölge olmasına rağmen sonra Lena nehir kenarına gittik biraz uyumak ve yemek yemek için. Burası plaj araçlarını sahile çekmişler suya giriyorlar piknik yapiyorlar gecenin onbirine oldu hala herkez plajda. Hava da kararmiyor eğleniyorlar. Bizim çocuklarda suya girdiler kumda oynadılar biraz uyuduk sonra toparlandik feribotun oraya geçtik. 00.00 hareket ettik bir saatte geçiyir feribot. Magadan 2.000 km yola çıktık.